Rower elektryczny Mułek - ewolucja druga

Data: 06-06-2005
Tym razem rower posiada silnik o mocy 100W, Nominalnie zasilany 24V, obecnie przewoltowany ii zasilany 36V. Kontroler od hulajnogi, podobnie manetka gazu i cały mechanizm. Akumulatory żelowe Yuassa 3 x 12V 7Ah. Rower osiąga prędkość około 18km/h i myślę, że jego zasięg wyniesie około 20km. Jeśli pobór przy stałej prędkości (18kmh) to 4A,Przy akumulatorach 7Ah bedzie mozna podróżować ponad godzinę

Informacja dodana po 2 miesiacach:
  • Obecnie zainstalowane są 3 akumulatory HAZE 14Ah 12V - co daje baterię 36V 14Ah
  • Rower przejeżdża 40km na jednym ładowaniu
  • Akumulatory są ładowane za pomocą ładowarki zakupionej w firmie Kalcyt - ładuje regulowanym prądem, a po osiagnieciu odpowiedniego napięcia następuje wyłączenie ladowania
  • do 5 sierpnia rower przejechał 400km i zastępuje samochód
  • prędkość podróżna to 21km/h
  • Rower wraz z akumulatorami i gotowy do jazdy waży 28kg, z kierowcą 108kg
  • Czas jazdy na jednych akumulatorach wynosi zwykle lekko ponad 4 godziny
  • Wstawiłem widelec amortyzowany Rock Shox Judy C (Hydracoil - otwarta kąpiel olejowa, tłumienie olejowe)
  • Rower nie psuje się - jedyny problem, który występował to obslizgnięcie się rolki w czasie jazdy po deszczu na bok koła. W efekcie występuje blokada koła i zgięcie mechanizmu. Usterka jest naprawiona - jednak jest to wada tej konstrukcji
  • Nacisk rolki jest regulowany poprzez naprężenie gumy (dętki). Trzeba wybrać kompromis - mniejszy nacisk to poslizg rolki ale mniejsze opory ruchu
  • Rolka mimo slizgania się -przy ruszaniu, nie zużyła się
  • silnik ma za małą moc - przy wjezdzaniu pod górki prędkość spada nawet do 17km/h - i trzeba pomagać pedałami
  • Całośc jest zasilana 36V zamiast 24V. W efekcie - najprawdopodobniej kontroler uległ lekkiemu uszkodzeniu i działa mało proporcjonalnie - czyli nie jedzie, nie jedzie a potem mały ruch manetki powoduje pracę silnika na max mocy. Być moze to jest uszkodzenie czujnika hallotronowego

    Dodane 16 października.
  • Rower ochrzciłem mianem "Mułek" bo jest wolny i muli jak Muł!

  • Licznik wskazuje 800km, a przejechałem pierwszą setkę bez licznika, więc ma już 900km przebiegu
  • Akumulatory ładuję do 15V bo daje to najlepsze rezultaty. Jakoś jak ładowałem do 13,5V to mniej powera miały. Od 13,5V to 15V to jeszcze ze 2 godziny ładowania.I łyka prąd a aku się nie grzeje
  • Wstawiłem siodło downhillowe dla zwiększenia wygody
  • Kręciłem pierwsze "kanadyjki" na kostce brukowej posypanej piaskiem
  • Docisk rolki i ciśnienie w oponie mają duży wpływ na prędkość podróżną i zużycie prądu
  • Mam już troche dość Mułka bo jest za woln i żeby odreagować to nowy rower bedzie miał silnik z pierwszej edycji - Bosch GPA 750W, 12V który chcę zasilić 24V
    notatka: przebieg 35,6km napiecie load 33,8v
    przebieg 26km 36,2V po odstaniu
    przebieg 26km 35,2V load, odstanie 36,2
    przebieg 24,5km 34,7V load, odstanie 36,1. 16 pazdziernika na liczniku 800km
    13,2km 35,4 load
    27km 34,5 load
    (MM) 30km 35 load
    (MM) 20 pazdziernika pomylkowe przeladowanie aku. tan licznika 820km, ładowało około 5h z napieciem 16,1V az zagotowało aku.
    PO tym diabelnym ładowaniu aku przez dłuższy czas trzymał dobre napięcie bo: przebieg 12km load 36,8V/37,8V 31,2km 33,6V load, 35,6 po odstaniu
    (Po rozładowaniu małym prądem niezdrowym - bo do 31V bez obciążenia)Przebieg 1009km wg licznika Po zimie - start około 1080km. Wystąpiło tragiczne wyładowanie akumulatorów do napięcia około 6V - przez tydzień nie była wyłączona stacyjka. Ładowanie przebiegło jednak pomyslnie. przebieg 20km, napięcie load - 35,8V
    Autor galerii: Arbiter

    Oto i dawca organów - hulajnoga elektryczna Maxy 100W kupiona na allegro za około 120 PLN *

    Hulajnoga ta w standardzie posiada regulator prędkosci obrotowej. Zaslanie to 2 akumulatory AGM 12V 4,5Ah *

    Regulator prędkości. Cechuje się tym, że jest niewielki oraz działa *

    Silnik MY6812 z www.unitemotor.com specyfikacje silników http://new.unitemotor.com/list.htm *

    Wnętrze kontrolera mocy. POdwójna dioda - CTL22S oraz MOSFET MTP7 N06E. KOntroler niby jest na 15A, choć Id tego tranzystora jest większy *

    Kontroler i jego driver - poczwórny komparator LM339N *

    Pierwszy zamysł umieszczenia hulajnogi na rowerze i przekazania napędu przez rolkę *

    Specjalnie na tę okoliczność zakupione akumulatory żelowe Yuassa NP7-12 12V,7Ah sztuki 3. Cena zakupu to 25PLN/szt - są to używki z UPSów *

    Narzędzie - szlifierka kątowa zostało użyte. Obciałem hulajnogę przy samym silniku. Dokupiłem też profil z aluminium i to on jest stelażem konstrukcji. ... *

    Zamontowany silnik. Do sztycy montaż poprzez obejmy zaciskowe (od anteny) i przez gumę. Trzyma sie dość stabilnie. Okazało się jednak, że docisk grawitacyjny ... *

    Akumulatory tutaj ułożone są testowo. Obecnie zamontowane są w inny sposób. Prędkość sterowana jest manetką gazu. Można ruszać płynnie. Docisk silnika ...

    Rower ma zaletę w stosunku do pierwszej konstrukcji (z silnikiem 750W i przekładnią łańcuchową) - przeróbka nie likwiduje możliwości napędzania roweru ... *

    Jazdy testowe. Zmierzona prędkość maksymalna to jednak 18kmh a nie 23:( *

    Koło tylne napompowane na 4atm. PObór prądu największy przy przyspieszaniu z miejsca - dochodzi do 12A przy 36V. Przy stałej prędkości maksymalnej pobór ... *

    Widok z góry - widoczny voltomierz zbocznikowany i działający jako amperomierz. Rolka od hulajnogi - widoczne koło pasowe. Rolka posiada 88z, natomiast kółko ... *

    Napęd na pedały pozostał. Ale bez przerzutek. NIe podoba mi się najbardziej guma z tyłu oraz montaż akumulatorów. NIestety uzywki Yuasa nie mają nominalnej ...

    Silnik 12V 24V serii MY68 z JX Motor Co. Ltd. *

    MOtor Hong Yuan Co. Ltd. Model MS1020 Voltage 24VDC Rated speed 2500rpm output 250W. Producent: http://business.com.tw/home/e0243836/home.htm *

    Zębatka - e-scooter sprocket 65z. Kółko na silniku posiaa 11z *

    JY2430L ElectricBicycle Controller. Na 24V. Nowy rower chiałbym, aby przy napięciu zasilania 36V osiągał 32 km/h=8,89m/s. Koło w rowerze ma 2,07m -czyli musi ... *

    Zdjęcie roweru w stanie gotowym - widoczny amortyzator Rock Shox z tłumieniem olejowym *

    Manetka na prawej raczce i tylko hamulec na przednie koło *

    Napęd na koło tylne

    Widok roweru w całej okazałosci *

    Akumulatory Haze 12V 14Ah szt 3 zapewniaja 40km jazdy z predkoscia 21 kmh *

    W aluminiowych prowadnicach znajduje sie guma ktora dociska naped *

    Widok rolki

    e-rower *

    Po przejechaniu 600km (22 września) rower nieco utracił moc. Spadłą predkosc podróżna do około 19km/h (z 21km/h). Ponieważ posiadałem nowy silnik, postanowiłem ... *

    Ponieważ miałem także nowe koło napędowe i ono poszło do wymiany. Tutaj również widoczne zużycie ząbków *

    Ząbki utraciły kształt i wygląda to nieco jak zębatka a nie koło pasowe. Kształty się wyostrzyły *

    Paski nowy i stary, Na górze stary - lekko pokosmacony. Jakosc tego paska oceniłbym na satysfakcjonującą. Jednak mój pomysł z wykorzystaniem go do napędu ... *

    Paski

    Rower z wyjętym silnikiem

    Mój warsztat

    Jeszcze raz JY2430 L electricbicycle controller - otworzyłem obudowę. Jego konstrukcja wydaje się identyczna jak małego kontrolera do gulajnogi. Oparty na poczwórnym ... *

    Akumulatory Yuasa do testów. *

    Po zdjęciu pokrywy silnika. Łożysko jest w gumie. Mimo tego, ze silnik grzał się do około 60 stopni nie widać uszkodzeń *

    Uzwojenie nie jest przegrzane, ale stan komutatora pozostawia wiele do zyczenia. Być moze utrata mocy roweru jest wynikiem zabrudzenia komutatora olejem. 250kkm ...

    Dużym problemem było ściągnięcie kółka pasowego. Wybijalem je młotkiem, co zaowocowało przesunięciem wirnika i komutatora na osi. Ostatecznie udało się ...

    Szczotki wydają się jeszcze nadające do użycia *

    Nowa hulajnoga po demontażu posłuzy jako baza do budowy kolejnego roweru o napędzie elektrycznym *

    Ładowanie akumulatorów *

    Parkowanie roweru pod marketem *

    Erower jeszcze na terenowych oponach *

    Awaria ogumienia *

    Zobacz rwnie:

    06-06-2005

    Komentarze
    • Barkas 2005-06-06 09:10:46.673611
      Zajebisty!!!!
    • Dar 2005-06-06 13:52:03.302385
      Etam, pewnie do tyłu nie jeżdzi ;-)
    • Michu 2005-06-07 10:22:14.774529
      Niezly ale sens rowera zostal zaburzony. Ponad to przeniesienie napedu jest raczej nieekonomiczne (straty i zuzywanie oponki). A pozniej, gdy skonczy sie akumulator pchamy sprzecicho?? Mysle, ze kaseta i 2 lancuchy - na najwiekszym kole napedowy z silnika elektrycznego i pozostale jak zwykly rower rozwiazaly by problemy a kazdy uzytkownik moglby korzystac pomocniczo z silnika przy podjazdach a na plaskim jechac normalnie.
    • Adam 2005-06-07 10:31:15.956755
      Jak widać, napęd na pedały pozostał i można jechać o siłach mięsni
    • cayco 2005-06-07 13:24:44.82677
      Przeniesienie napędu zrób na zębatce i łańcuchu! Powinno być lepiej niż z dwoma kołami z gumy.
    • ariel 2005-06-07 16:39:34.460006
      jak mozesz to opisz dokladnie jak ty to podlaczyles bo moj kumpel chce zrobic to samo ale nie wie jak to wszystko zamontowac peace
    • grzechu 2005-06-08 10:04:19.722285
      Super pomysł. Chcę coś takiego zrobić dla swojego Smyka, bo narazie ciężko nam się razem jeździ. Już nawet zamówiłem hulajnogę.
    • eKrowa 2005-06-08 10:46:17.920303
      Frajda musi byc, nie trzeba pedalowac:)
    • Dar 2005-06-09 14:24:16.613916
      Wywal tylko ten amperomierz, niepotrzebnie marnujesz prąd, chyba że coś testujesz.
      Do sprawdzania stanu naładowania akumulatorów wystarczy woltomierz.
    • Adam 2005-06-09 15:14:26.969637
      Amperomierz pokazuje aktualny pobór pradu. NIe zuzywa on duzo mocy
    • Dar 2005-06-09 20:53:08.938686
      Amperomierz stanowi dodatkowy opór w obwodzie jako że podłączony jest szeregowo w obwód z obciążeniem. Straty przy tak małych akumulatorach są wręcz niewybaczalne więc wywal a być może nieznacznie wzrośnie prędkość lub zasięg. Zostaw tylko woltomierz coby nie "zarżnąć" akumulatorów na amen.
    • Adam 2005-06-10 00:32:37.146389
      Dar, w tym przypadku nIe tylko jest podłaczony szeregowo, ale wręcz dałem - cienki drucik a długosci okolo 15 cm zwiniety. Na nim jest się spadek napięcia. Ten spadek to przy max prądzie 0,3V. Więc strata to około 11W przy ruszaniu. Tyle moge poswiecic. Przy pradzie 3A to bedzie strata rzedu 3W - wiec spoko. JAsne ze lepiej by amperomierz mierzył spadek typu 1/10V, ale nie miałem takiego czułego voltomierza. A chciałem analog - i sprawdza się doskonale
    • Dar 2005-06-10 12:58:43.163884
      Adam - nie wiem czy 11W to tak mało przy 100W silniku. Przydatność amperomierza chyba tego nie wynagrodzi...
      To ja staram się dać grube i krótkie kable, żeby był jak najmniejszy spadek napięcia, a tu niektórym takie zbytki w głowie ;-)
    • Adam 2005-06-10 14:15:56.035481
      Tez sie staram dac grube kable. Ale amperomierz na razie musi byc:) Sprawdzałem etn bocznik to on nie grzeje sie nawet. W ogole to zle to policzyłem. BO strata P=U*I. A ja liczyłem U jako 36V, a przecież moc wydziela się tylko na spadku. Więc przy I=10A i spadku 0,3V to zaledwie 3W. Natomiast przy jezdzie a nie ruszaniu przy pradzie 4A to tylko lekko ponad wat straty, wiec mniej.
    • Gadget4U 2005-06-10 14:45:56.264875
      No pieknie! Ciesze sie ze moja hulajnoga dostal drugie zycie! Jakbys potrzebowal jakies czesci zamienne to mam sporo tego. Mam kilka hulajnog jeszcze z posadzonymi akumulatorami lub polamanych na spawach kierownicy. Tanio oddam!!!
      Taki pomysl ode mnie: ponacinaj moze te kólko od hulajnogi w ksztalt kola zembatego. Mysle ze poprawi to osiagi. Jakby co to dam Ci kolko tylne gratis :)
    • Gadget4U 2005-06-10 14:56:22.82279
      aha i mam jeszcze teraz hulajnoge z takim kontrolerem gdzie przez nacisniecie hamulca odlanczane jest napiecie na silnik, wiec nie ma mozliwosci spalenia go w trakcie hamowania, linka hamulcowa pasuje do roweru, wiec mozna przelozyc hamulac z linka i wylacznikiem w 5 minut
    • Zorro 2005-06-14 08:01:51.88308
      Pojemność akumulatorów z UPSów najczęściej podawana jest jako pojemność 20-to godzinna. Jeżeli mały prąd będzie z nich pobierany - u ciebie 0.375 A to będą miały deklarowaną pojemność ale przy większym obciążeniu jak w rowerze elektrycznym to będą miały mniejszą pojemność pewnie tak ok 6 Ah.
    • Adam 2005-06-14 08:28:21.442233
      Zgadza sie Zorro. Przy pradzie I=C, czyli 7A taki akumulator ma tylko 4Ah. Patrzyłem juz w krzywe rozładowań. Najkorzystniej wyładowywać je małym prądem. U mnie jedna jazda - 25km trwa prawie 2h
    • sebastien 2005-06-28 09:18:08.742618
      Vorrei comprare il motore model MY6812B. Come posso fare? Chi li vende in Italia?
    • Zorro 2005-07-05 17:27:59.81588
      A jaką ładowarkę stosujesz do tych akumulatorów? Ładujesz każdy osobno czy połączone szeregowo ew. równolegle?
    • Adam 2005-07-05 19:42:03.523339
      Ładuje je rownolegle - ładowarka do aku zelowych. Transformator, prostownik i uklad, ktory po osiagnieciu na zaciskach napiecia 14,5V odlacza zasilanie. LAdowarka ta ma 3 zakresy i pasuje do aku do 48Ah
    • krzysiek 2005-07-09 13:44:48.468488
      mam do sprzedania 24 akumulatory żelowe czy pomogli byście mi to sprzedać z gury dziękuje
    • GrEeN SaTaN 2005-07-10 20:18:01.247833
      co za szalony mechanik heh.... syn McGajwera czy Tylko zwariowany naukowiec?? a mozee........... nudził sie.... ja kiedyś zrobiłem z dziadkowego płaszcza i kawałków gumy.. ponton.. nazwałem mój wynalazek ,,dziadzia ponton,, sprawdza się... serio
    • NOTO 2005-07-24 16:44:20.352593
      Gratuluje cierpliwości przy realizacji. Myślę, że wiele osób natchnionych spróbuje powtórzyć Twoje rozwiązanie - być może coś usprawnią. Oby takich rowerów więcej ...
    • Luca 2005-07-28 14:43:00.515174
      Hejka szukam zrodla silnikow Unitedmotors w polsce
      Za wszelkie rady typu namiar na importera dzieki

      Luc
    • Adam 2005-07-28 16:45:07.362613
      Mysle ze jedynie z kulajnog, skuterów itp. Importerow samych silnikow raczej nie ma. Mozesz u nich zamowic, ale transport DHL około 100$ jak sie dowiadywalismy
    • zenon 2005-08-08 21:01:55.190275
      buduję naped do łodzi elektryczny, silniki typowe drogie jak diabli. szukam gdzie można kupić silnik 12V/750W i sterownik. kto wie niech pomoże.
    • Adam 2005-08-08 23:35:57.579282
      NIestety przy tych parametrach nie kupisz nic taniego. MOzesz kupic silnik Boscha serii GPA ale to koszto około 800PLN.
      Lub wybrac silnik od skutera 350W. POki co nie innych tanich rozwiazan - przynajmniej nie znam
    • Staś 2005-08-11 07:32:36.802229
      Adam, a dlaczego nie kupisz silnika i sterownika z www.ekonapedy.com? To znacznie lepsze rozwiazanie. Kupilem u nich taki zestaw bez akumulatorow za 1200 zl i mam mocny silnik ktory wjezdza nawet pod bardzo stroma gorke. A po plaskim moge sie rozpedzic do 40km/h. No i jest to naped o wiekszej sprawnosci z racji braku przelozenia. Jak chcesz duzo tym jezdzic to napewno Ci sie to oplaci mimo wyzszej ceny.
    • Adam 2005-08-11 09:40:02.105243
      Stas, opowiedz jak tym jezdzi. Jaki dystans przejezdzasz i jakie akumulatory. Niewatpliwie te silniki sa bardzo dobre - jednak cena jest wysoka. TO jeden z argumentow. Drugi jest taki - ze wowczas nie jest to wlasna konstrukcja - a z tymi elektrycznymi rowerami to jest tez element zabawy:)
    • Staś 2005-08-11 11:53:46.328408
      Taki napęd mam od niedawna. Mam akumulatory 4szt 12V 12Ah ktore na razie woze w sakwach. Zasieg przy szybkiej jezdzie z podjazdami pod gorke i lekkim pedalowaniem wynosi ok 40km (predkosci podrozne 30km/h, maksymalne 40km/h). Sprzedawca zaleca predkosci podrozne 25km/h i wtedy dystans wydluza sie. Ale na razie ciesze sie glownie szybka jazda a dystans 40km mi wystarcza. Przyspieszenie przy starcie jest znakomite, wszystkich sie wyprzedza blyskawicznie. Samochody po miescie jada niewiele szybciej i maja duze problemy zeby mnie wyprzedzic.
      Naped jes bardzo cichy. Cena jest minusem w porownaniu z Twoim rozwiazaniem ale mysle ze moj silnik jest bardziej trwaly, w koncu hulajnogi to tylko zabawki dla dzieci.
      Samodzielnosc konstrukcji Twojej i mojej rozni sie praktycznie tylko zamocowaniem silnika. Ja w mojej konstrukcji bede np. robil wlasny sterownik umozliwiajacy zwrot energii do akumulatorow.
      Do ukladu tego dorobilem juz oprzyrzadowanie A i V oraz przetworniczke do zasilania oswietlenia 48V/4.5V.
      Aktualnie wykonuje nowe mocowania akumulatorow w skrzyneczkach aluminiowych.
      Tak ze widzisz, ze i u mnie jest sporo wlasnej konstrukcji.
      Zycze dalszych sukcesow
    • Adam 2005-08-11 12:14:08.828421
      Dzieki za rozjasnienie. zasieg masz duzy i uwazam lepszy niz u mnie. Ja przejade 40km ale przy minimalnej mocy i przy 20 km/h. Pojemnosc akumulatorów masz nieco wieksza bo 48Ah - ja mam 42. PIszesz o lekkim pedałowaniu - czy pedałujesz tylko aby ruszyc, czy cały czas podczas jazdy wspomagasz silnik?
      Trwałosc na pewno masz lepsza bo silnik nie ma komutatora i szczotek - wiec on sie nie zuzywa a jest tez mniej przeciazony. Rozumiem, ze masz ten silnik, ktory sam nie ruszy z miejsca a musisz zapoczatkowac ruch?
    • Staś 2005-08-11 13:31:19.104457
      Napęd mam ze startem od zera. Pedałuję cały czas bo lubię. Ale w prądzie nie widać dużej różnicy jeśli się pedałuje lub nie. Np. Jadę przy poborze prądu 9A i zaczynam pedałować starając się utrzymać tą samą prędkość i prąd spada tylko o jeden amper. Oczywiście jest to przy zwykłym wysiłku mięśniowym takim jak do jazdy spacerowej.
      Za dużą zaletę mojego roweru uważam to, że na pierwszy rzut oka nie widać że to rower elektryczny. Wygląda jak zwykły rower z sakwami. Dużą radość sprawia wyprzedzanie innych rowerzystów takim pojazdem:)
    • Adam 2005-08-11 13:50:44.59119
      W takim układzie po co pedałowac? A czy robiles testy, ile przejedziesz bez pedałowania? Powiedz jeszcze, jakie masz pobory pradu przy stalej predkosci - np przy 20km/h 30km/h i 40km/h
    • rambo 2005-08-11 13:51:18.909425
      Staś jaki prąd pobiera ten silnik przy 40km/h a jaki przy 20km/h i jaki maksymalny pobór pradu zarejestrowałeś? i czy mocno grzeje sie ten silnik i kontroler i w jaki sposób robisz pomiar tego pradu?
    • Staś 2005-08-11 15:00:40.668177
      Nie robiłem jeszcze testów bez pedałowania bo się krępowałem tak jeździć:) A pedałuję bo lubię. Bez pedałowania to trochę zbyt nudno się jedzie.
      Pobór prądu przy jeździe bez pedałowania po płaskiej drodze przy prędkości 38..39 km/h wynosi 8..9A. Przy 25km/h ok 4A. Maksymalny pobór prądu pod strome górki wynosi ok 17..18A. Mierzony jest prąd pobierany z akumulatora. W obwód włączony jest bocznik 25A z odpowiednim miliwoltomierzem wyskalowanym w amperach. Mierniki A i V umieściłem w małej sakwie na kierownicy tak aby zgodnie z ałaożeniem nie było widać z daleka że to rower elektryczny.
      Zarówno silnik jak i kontroler praktycznie się nie grzeją, po jeździe są lekko ciepłe.
    • Adam 2005-08-11 15:14:33.533459
      To oszczedny ten rower. Ale jak piszesz, ze bez pedałowania przy 38km/h bierze 8A to znaczy ze na akumulatorach 12Ah bedziesz jechac godzinę a nawet lekko ponad, czyli przejedziesz 40km z predkoscia 40km/h - wydaje mi sie to troche mało prawdopodobbne.To by oznaczało ze ten rower bardzo oszczedny jest
    • Staś 2005-08-11 15:43:47.824621
      Przy prądzie 8A pojemnosc tych akumulatorow spada do ok 8Ah. A rower jak pisałem bierze ok 8..9 A więc może być jeszcze niższa pojemność.
      Dodatkowo po pewnym czasie gdzy bateria już się znacząco wyładuje spada napięcie akumulatorów i maleje prędkość roweru i przy prądzie 8..9A jedzie się tylko ok. 30km/h. Oceniam, że w praktyce bez pedałowania można z dużymi prędkościami
      (30..38 km/h) przejechać 30..35 km.
      Na razie nie mam gdzie tego sprawdzić bo w okolicy jest pełno górek.
    • Adam 2005-08-11 16:34:38.229416
      Uwazaj, bo nei mozna tak rozładowywac baterii. Jesli z 40 spada do 30 to napiecie spada pewnie do 9v - czyli wykonczysz aku. Masz jakies zdjecia?
    • Tomasz 2005-08-11 18:45:18.21617
      1200 zł za gotową kontrukcję to dużo. W dobie cześci z Chin aż podejrzanie dużo. Może byłoby kilku chętnych na ściągnięćie zestawów bezpośrednio od producenta. Powinno być conajmniej o połowę taniej.
      Jak duże masz koła w rowerze z silnikiem za 1200 zł ?
    • Stasiu 2005-08-12 07:30:10.588734
      Uwazam z napieciem. Pilnuje aby przy obciazeniu pradem 8A nie bylo nizsze niz 9,7V bo taka jest charakterystyka rozladowania. Zdjec nie mam bo nie posiadam jeszcze cyfrowki ale na stronie ekonapedow sa rowery i moj sie niespejalnie rozni. To stary rower trekingowy z kolami 28 cali i meska rama.
      1200 zl jest wlasnie dlatego ze to czesci z chin. Jesli chcialbys kupic silnik niemiecki chyba Heintzmana to zaplacisz pewnie tyle w euro. Oczywiscie z pominieciem posrednika bedzie taniej ale firma Crystalite czyli chinski producent takich napedow sprzedaje tylko dystrybutorom.
      Poniewaz sam zajmuje sie wytwarzaniem nieco innych ukladow napedowych to moje odczucie jest takie ze jest to jednak tanio. Oczywiscie to pojecie jest bardzo wzgledne:)
    • Adam 2005-08-12 09:30:27.258738
      Stasiu, tanio to nie jest. Bo gdyby zaczeło by to byc sprowadzane masowo to kosztowałoby nie wiecej niz 300pln. Na allegro kiedys ktos sprzedawał taki silnik -wlasnie za 300. Ale pomyslalem ze to chiny to nie warto brac.
      Przy okazji spytam - Stasiu, dlaczego pytasz o Gosię?
    • Stasiu 2005-08-12 10:12:27.345437
      Zobaczymy, może jak benzyna jeszcze bardziej podrożeje to rowery elektryczne będą bardziej popularne. Silnik i pozostałe elementy wydają się być zrobione dość solidnie. Chińczycy produkują rzeczy różnej jakości, bardzo kiepskie jak i bardzo porządne.
      A tak sobie spytałem:)
    • yupi 2005-08-23 15:11:14.405381
      Super!! Za pare lat rozwiąża się problemy korków ;p Ciekawe jak się jeździ takim wynalazkiem
    • WACEK 2005-08-29 00:04:41.238745
      STASIU chcę kupić rower w ekonapędach ale akumulatory podobno wytrzymują 0ok 300 ładowań a potem trzeba kupić nowe a jeśli ładujesz czasami 2x dziennie Dojazd do pracy i na miasto to nie cały rok czy regenerację (można zmniejszyć koszty)
      Jak to rozwiązac aby tanio wyszło
    • amek 2005-09-04 16:31:11.21493
      musisz kupi cały zestaw akumulatorów
    • Stasiu 2005-09-05 07:27:07.379634
      Ilość cykli ładowania akumulatoró zależy od producenta. Wynosi od 100 do 500 cykli.
      Po określonej ilości cykli akumulatory jednak dalej działają nie maja tylko zadeklarowanej pojemności.
      Przy akumulatorach żelowych nie ma możliwości jakiejś regeneracji. Niestety po pewnym czasie trzeba kupić nowe.
      Ostatnio po jazdach rowerem elektrycznym i zwykłym mam
      taką refleksję: rower elektryczny jest dobrym środkiem lokomocji ale praktycznie tylko wtedy jeśli porusza się z duzymi prędkościami 30..40 km/h. Wolniej czyli 21 km/h tak jak zaleca producent jest wyraźnie za wolno. Na zwyklym rowerze jade bez zbytniego wysilku z predkoscia 20 km/h i w takim wypadku rower elektryczny nie wydaje mi się atrakcyjny. Zasięg w zwykłym rowerze jest też bezkonkurencyjny i cena jest znacznie niższa.
      Rower elektryczny jest za ciężki i są z nim tylko problemy przy parkowaniu albo przenoszeniu po schodkach.
      Myślę że bardziej przydatny będzie może rower elektryczny poziomy z daszkiem bo wtedy praktycznie przy każdej pogodzie będzie można się dość sprawnie poruszać.
      Planuję zastosować napęd który mam w takim rowerze poziomym i zamówić do niego owiewkę przechodząca w daszek.
      Pozdrawiam
    • NorbertSzczecin 2005-11-27 02:28:32.549942
      Stasiu ten silnik masz na kole przednim czy na tylnim ? (może było w texcie ale raczej nie)
    • NorbertSzczecin 2005-11-27 02:36:57.85489
      A i jeszcze jedno tak sobie myślę, że fajnie by było jak by po naszych drogach poruszało się więcej pojazdów elektrycznych raz to ekologia dwa sprawność silnika prawie 100% (benzyna 30%,diesel 50%) trzy koszty ładowania w nocy na 2 taryfie znikome. Widziałem na necie o takim gościu reportaż co se przerobił kilka aut na aku i do jednego na dłuższe trasy bieże przyczepkę na dodatkowe aku. Do roweru też można zastosować taki patent 2 mocne aku na pakę+ładowarka i w Polskę. Jedno co mi się nie podoba w takim kole zespolonym z silnikiem to to, że wygląda strasznie topornie jak koło od MZ-ki.
    • jeryh 2006-03-20 22:22:40.719695
      Witam serdecznie

      Od jesieni buduje sobie trójkołowca ze wspomaganiem elektrycznym.Ponieważ nogi mam słabe i już nie mogę jeździć nornalnym rowerem.Ma to być rower spacerowo rechabilitacyjny Max. 25km\h.Żeby był lekki konstrukcję wykonałem z aluminuim. Wykorzystałem podzespoły od rowera i hulajnogi.Jest krótki żeby się zmieścił do windy. Szerokość 58cm żeby się mieścił przez drzwi do mieszkania.Teraz pracuja nad napędem i dużo się dowiedziałem od Was na ten temat.Wydaje mi się że optymalnyw rozwiązaniem dla mnie będeą dwa silniczki po 100W -150W. w zalażności od potrzeby prełącznik i praca jednego lub dwóch silników z regulacją obrotów.Kiedyś byłem stałym bywalcem na Wlumenie ale teraz mam problem z chodzeniem. Jeżeli ma ktoś z Was hulajnogi na części proszę o kontakt i ewętualną ofertę.Chętnie nawiąże współpracę z kimś z Warszawy w celu wymiany doświadczeń i wzajemnego wsparcia.Ja posiadam małe zapłecze techniczne i trochę doświadczenia w budowie prototypów.Kiedyś robiłem to zawodowo i zbudowałem wiele użądzeń dla własnego użytku.Jestem amatorem elektronikiem ale od kilku lat jeż się tym nie zajmuję i mogę mieć probleny ze sterownikieim.Wydaje mi się ze takie rowery jak ja buduję miałyby zbyt na rynku.
      Pozdrawiam szlachetnych Rycerzy na elektrycznych rumakach.
      jeryh .
      Ps. Od niedawna mam dostęp do internetu i nie mam jeszcze wprawy w obsłudze a więc przepraszam za ewentualne pomyłki.
    • at0m 2006-03-21 13:35:51.250548
      Witam, zastanawiam się czy do zasilania napędu roweru elektrycznego nie dało by sie wykorzystać ogniw słonecznych?
    • macias 2006-03-30 18:30:49.554164
      No przy zasilaniu roweru tylko z baterii słonecznych musiałbys miec z 3m2 baterii i to w słoneczny dzień
    • kotek 2006-04-05 22:01:11.635404
      mam pytanko czy jak bym zrobił na mini silniczku przerywnik żeby móc potem prad z akumulatora podwyzszyć do 220V przez transformator żeby napędzac silnik 200 wat z wiertarki czy by to mogło działać przerywnik byłby na obracającym sie rdzeniu mini silniczka żeby uzyskać prąd zmienny ze stałego jaki jest na akumulatoże plis odpiszcie
    • baca 2006-04-19 17:16:36.304539
      ALE JAJA - PRZERYWNIK do robienia prądu zmiennego !!! Za każdym razem przy czytaniu tego postu po prostu wyję ze smiechu.Kotek, lepiej to opatentuj i kup sobie Ferrari zamiast roweru elektrycznego!
    • oaza 2006-05-24 15:32:50.023114
      Kupiłem dziecku E-scooter, ale po naładowaniu (sprzedawca kazał ładować 8 godzin) urządzenie nie ma żadnej siły, jexdzi tylko praktycznie z górki...nie wiem co mam robić...?
    • oaza 2006-05-24 15:36:28.828191
      Specyfikacja techniczna

      Model Scooter One Plus
      Silnik elektryczny
      Pojemność baterii 2x12V/12Ah
      Napięcie wejściowe baterii 230V
      Czas ładowania 6h - 8h
      Ilość ładowań 250-300
      Hamulce tylny, bębnowy
      Średnica kół 12''
      Napęd łańcuch
      Max obciążenie 70 kg
      Moc silnika 250W
      Max prędkość 20 km/h
      Waga 25 kg
      Max zasięg 20 km
      Wymiary skutera złożonego 23x40x102 cm
      Wyposażenie standardowe światła kierunkowe przednie i tylne, klakson, prędkościomierz, wskaźnik stanu baterii, kuferek, lusterka, klapka z dostępem do akumulatora


    • Adam 2006-05-24 17:05:07.122814
      Zaprasam na forum forum.arbiter.pl - tam uzyskasz odpowiedz
    • jac 2006-06-11 16:25:55.25916
      niestety ale linki do producentow silników nieaktualne
    • Tadeusz 2006-07-12 14:50:16.892048
      Witam czy wiesz gdzie można by dostać schemat połączeń skuterka elektrycznego. Kupiłem na giełdzie i przy pierwszym ładowaniu wszystko nawaliło. Silnik się włącza na maxa nie ma żadnej rególacji. Wymieniłem zasilacz i układ sterujący ale teraz nic nie działa nie ma rególacji obrotów, prawdopodobnie w manetce spalił się halotron albo jeszcze coś w na płytce wskaznikowej obrotów i stanu naładowania. Moż mi ktoś coś podpowie bo chcę naprawić sam, ale z elektroniki nie jestem mocny.
    • Alien.PG 2006-09-25 17:51:05.466646
      Witam wszystkich marzycieli :)

      Co prawda ja osobiście planuję opierać się o silniki spalinowe i podzespołu motocyklowe ale z ciekawości zacząłem myszkować w necie za ciekawszymi rozwiązaniami z dość ciekawymi rezultatami. Między innymi trafiłem na tą stronę.
      Ale wracając do tematu silnika elektrycznego czy „eko napędu” chciałem się podzielić znaleziskiem a dokładniej odkrytą dość ciekawą stronką oto jej adres dla zainteresowanych
      http://www.islandnet.com/~canev/Conversions/Electric%20Bike/Electric%20Bike.html
      1981Honda 750 Electric Bike
      Jest to motocykl napędzany silnikiem elektrycznym z 6 akumulatorów 12V :D
      A najlepiej sami zajrzyjcie.
      Każdym bądź razie polecam.
      Alien.PG
    • Alien.PG 2006-10-07 23:25:44.642297
      Dla ciekawych świata i techniki podaję jeszcze kilka inny ciekawostek z zakresu pojazdów elektrycznych.
      Między innymi Axle EV-X7 stworzonym prawdopodobnie na podstawie inspiracji zaczerpniętej z słynnego Anime AKIRA <-Polecam :)
      A oto link do fotki inspiracji http://www.l0ft.com/motorcycle/story/akira.jpg
      A tak wygląda skutek http://www.negatendo.net/kmc/files/models/axle/axle_001102.jpg
      Polecam również stronę poświęconą napędom elektrycznym.
      http://www.electric-bikes.com/motorcys.htm
    • Electricbicycle controller JY2430L 2006-11-27 03:47:36.725041
      I need to buy a JY2430l Controller can you help me?
    • jerry 2007-03-26 02:05:27.531923
      I need an AC Adaptor for my electric scooter, do you carry them? It is model DV-2440, 50/60Hz, 16W, 110v AC, 24v DC 400mA, Class2 Transformer, thanks.
    • lgf 2007-04-04 17:15:45.568115
      i wont buy the MS1020 Voltage 24VDC Rated speed 2500rpm output 250W how much this?
    • Tomek 2007-06-11 22:59:57.855661
      Fajnie ci idzie ;) tez mysle nad jakims wechikułem ale mam za ciezka rame, musze wymiec na alu poza tym koła wezsze tez duzo pomoga mniejszy opór, duzy spadek tej siły silniczka mysle ze jest w systemie napedzania próbowałes montowac łancuch? na zebatke? Powodzenia.
    • lol 2007-07-17 21:49:19.678479
      ami sie zepsuł silnik
    • Mc Muscle 2007-07-26 11:21:27.840205
      Jest jeszcze pomysł by zrobić tak by koło napędzała zębatka czyli wygladaloby to tak ze na kole zamontowany bylby trybik i od siln ika tez by szedl trybik, wada ??: hałasy dobiegające z trzących o siebie trybów ;]xD
    • kubae333 2008-02-29 20:51:05.597475
      czy ktos z was ma do sprzedania silnik z elektrycznej kulajnogi w dobrym stanie bo chciałbym kupic chętnie
    • kubae333 2008-02-29 20:52:39.873785
      to mój e-mail kubadi@tlen.pl piszcie jak coś macie takiego
    • hudhud 2008-05-16 21:15:38.672012
      wydaje mi się też ważny nisko położony środek ciężkości mojego rowerka, wysoko umieszczony ciężar w postaci silnika czy też akumulatorów ma wpływ na stabilność. Przy szybkości 30 km/h
      aż 80% energi wedłóg wyliczeń roweżysta a w naszym wypadku silnik zużywa na pokonanie oporów powietrza,ale wystarczy że jedziemy z prędkoscią 15km/h pod słaby wiatr tez 15km/h i już nasz silnik 80% energi z akumulatora zużywa na darmo polecam stronkę gdzie jest to w miarę przejzyscie opisane www.poziome.republika.pl a budowa mojego rowerka na
      http://pl.youtube.com/user/hudhud70
      http://pl.youtube.com/watch?v=r-2dnPekEpE
    • morus57@o2,pl 2008-05-18 15:59:11.039059
      szu

      kam sterownika do skutera SPEED 250B
      jy-2430 prosze napisz gdzie go dostane
      dziekuje
    • morus57@o2,pl 2008-06-03 01:46:14.779877
      gdzie moge kupic sterownik jy-2430
    • Direx 2008-07-05 17:25:14.119553
      Super pomysł tylko myślę że jak byś założył koła od kolarzówki to by zwiększyło predkość bo ja też mam taki tylko kolarzówkę i v max to 28 km/h
      a mam ten sam silnik a cała kolarzówka waży 15 kg
    • staszek 2008-08-20 15:43:16.858429
      To jest niewątpliwie przyszłość - napędy elektryczne różnych typów - do rowerów i aut. Już dziś są możliwe doskonalsze, niż te znane. Ale nagłe przejście od przemysłu motoryzacyjnego, rafinerii i CPN-ów do trakcji elektrycznej aku oraz przewodowej spowodowałoby wiele nieszczęść, z których kryzys lat 30-ych XX wieku to mało.
    • Greq 2009-07-14 16:25:24.771337
      Amperomierz to praktycznie żaden opornik - zawiera w sobie (lub na zewnątrz) bocznik, który zwykle ma opór rzędu kilku mOhm ... np dla 60A będzie to 0,001 Ohm. Wskaźnik mierzy napięcia rzędu mV (zwykle ok 60mV).
      Amperomierz podłącza się równolegle z bocznikiem, włączonym szeregowo w obwód.
    Dodaj swj komentarz
    Dodawanie komentarzy zostao zablokowane
    Przeszukaj serwis